Obsahom prednášky bolo vedieť vysvetliť pojem stereotyp a predsudok, rozoberali sme hodnotu ľudskej osobnosti, tiež pozitívne hodnotiť druhých v bežných záťažových situáciách, mať rešpekt a úctu k človeku.
Edukačným cieľom bolo identifikovať čo je predsudok, pochopiť čo je stereotyp a vysvetliť, že predsudky často vznikajú pre nedostatočné úsilie pochopiť vnímané rozdiely. Cez príklady stereotypného správania v minulosti, v súčastnosti, vo vlastnom živote sme formulovali predsudky, ktoré máme voči iným ako aj dopad predsudkov na každodenný život. Pomenovali sme spôsoby, akými je možné stereotypom odolávať. Vysvetlili sme si mnohé podoby a rozmery predsudkov a ich prepojenie s reálnym životom.
V spoločných aktivitách sme si urobili nácvik v triede na rozdiely, ktoré ovplyvňujú naše konanie, myslenie, cítenie a reakcie a každý žiak si urobil individuálnu hodnotovú reflexiu.
V diskusii sme dospeli a žiaci vlastnými slovami formulovali dôležitosť spoznávať a akceptovať ľudí, ktorí majú iné názory a postoje, rešpektovať práva iných, prejaviť empatiu k názorom iných a z toho vyvodzovať svoj postoj a reakcie.
Stereotypy sú štandardizované predstavy, často emocionálne zaťažené, veľmi stabilné a takmer nezávislé od prežitých skúseností ľudí. Prenášajú sa na jedinca ako výraz verejného názoru (prostredníctvom rodiny, školy, autorít). Tvoria ich predstavy, ktoré majú ľudia o sebe, o „svojej“ skupine, s ktorou sa identifikujú, a o členoch iných skupín, s ktorými sa naopak nestotožňujú.
Predsudky predstavujú zvyčajne negatívne postoje, voči určitej skupine ľudí ako celku, resp. voči jednotlivcovi považovanému za člena skupiny. Ide o silne emotívne, iracionálne aj racionálne predstavy o určitej skupine, vyvolávajúce následne isté správanie sa voči danej skupine – napr. diskrimináciu.
Ponúkame kvalitné odbory, Zváračský kurz, Autoškola